Langfristig fokussieren wir auf eine Lehre, die auf den aktuellen Erkenntnissen der Forschung beruht, innovativ ist und die Studierenden zum Lernen anregt. Wir wollen Best Evidence in Medical Education sowohl schaffen als auch umsetzen.
Abgeschlossene Dissertationen Humanmedizin (Dr. med)
Rohrer, Gabriela (2017).
E-Learning "Ärztliche Professionalität".
Betreut durch: Dr. med. MME Ulrich Woermann, Prof. Dr. phil. Sissel Guttormsen (IML), Dr. med. MME Hari Roman (Berner Institut für Hausarztmedizin BIHAM)
MME: Abgeschlossene Masterthesen im IML
Auinger, Katja (2017).
ECMO-ECLS Extracorporeal Membrane Oxygenation Extracorporeal Life Support.
Betreut durch: Dr. med. MME Ulrich Woermann, Prof. Dr. phil. Sissel Guttormsen (IML)
Krähenmann-Müller, Simone Eva (2017).
Prevalence of observed characteristics of positive doctor role models in general internal medicine: A cross-sectional study with resident physicians.
Betreut durch: Prof. Dr. phil. Sissel Guttormsen (IML)
Rapphold, Benjamin David (2017).
The "Tactile, Auditory and Visual Test for Clinical Examination": Development and Preliminary Evidence on its Validity, Students’ Acceptance and Feasibility.
Betreut durch: PD Dr. Dr. med. MME Sören Huwendiek (IML)
Rohr Jeger, Barbara (2017).
Alignment of the Assessment Form DOPS with the Swiss Catalogue of Objectives in Anesthesia and Reanimation: a qualitative study in postgraduate anaesthesiology training.
Betreut durch: Dr. med. MME Christoph Berendonk, Prof. Dr. phil. Sissel Guttormsen (IML)
Steiner, Isabelle (2017).
Combining interprofessional feed forward and feedback in the pediatric emergency department: a focus group study on impact, acceptance, feasibility and lessons learned.
Betreut durch: PD Dr. Dr. med. MME Sören Huwendiek (IML)